M998 z filmu Generation Kill. Mniej więcej.

Moderator: kubisz

M998 z filmu Generation Kill. Mniej więcej.

Postprzez Tomek » 13 lis 2010, 02:01

Ideą było powstanie chociaż jednego pojazdu, używanego w serialu Generation Kill. Jakiś czas temy miałem okres fascynacji tym serialem (jako taki mniejszy kinomaniak), wtedy też powstał ten model.Nie jest to idealnie odzwierciedlenie konkretnego pojazdu biorącego udział w zdjęciach, bardziej chodziło mi o uchwycenie, w jakims stopniu "ducha" tego pojazdu. Wybór padł na poczciwy M998, dlatego też nie ma na nim namalowanych konkretnych oznaczeń danej jednostki. Porobiłem trochę "stopklatek", powiększyłem, i wpatrywałem się w nie dosyć długo i intensywnie.
Co ważne, ten typ pojazdu i w takiej konfiguracji, występował w każdej kompanii rozpoznawczej której marszruta biegła wprost do Bagdadu.Nawet po kilka sztuk.
Na ile mi się to udało, niech osadzą inni...

Podstawą powstania modelu był model Academii IED, ale z dużymi przeróbkami.Koła to klony Tamki, tylny zasobnik własna produkcja, plecaki pochodzą z firmy Legend, siatki to odpowiednio sprefabrykowana chusteczka do nosa, radio z zestawu Eduard, kartoniki to zwykłe wydruki komputerowe w skali 1/35. Granatnik MK19 to granatnik z HMMWV IED Academy, km M249 pochodzi z zestawu Dragona 3806 Modern Machine Gun Set (na zdjęciach jest jeszcze km M2, zamieniłem), kanistry i zasobniki na wodę z firmy Legend. Model posiada całkowice zrobioną deskę rozdzielczą, przy wykorzystaniu blaszek Eduarda.Wiele innych blaszek zostało również wykorzystanych.Jest na nim kilka elementów wykonanych z utwardzalnej modeliny, jak np. torby, śpiwory.Dojdzie jeszcze jedna skrzynka amunicyjna do granatnika Mk 19.Gaśnica robiona od podstaw.Model malowany farbami:P25, P103,P30, P23, P13, P7, P29, P66, H116, H117, H54, H26, H155, H33,
MM 4768, MM 4812, MM 1795,MM 4673, MM 1546

Obrazek
Model posiada dwa papiery toaletowe oraz przenośny "prywatny" kibelek.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Jak widać z dat na zdjęciach, model już sobie trochę liczy w metryce, ale od tamtej pory w niczym sie nie zmienił.
Teraz sukcesywnie będę wstawiał na to forum modele, które stworzyłem jeszcze na Modelworku - nie wszystkie, tylko te, które, moim zdaniem, są tego warte. Inne poszły ko kasacji ,zostały sprzedane lub powstaną z nich nowe modele.Po polskim Tumaku, oraz duńskim Dumvee, to trzeci mój model prezentowany w galerii.
Ostatnio edytowano 21 lis 2010, 17:53 przez Tomek, łącznie edytowano 2 razy
Aliena nobis, nostra plus aliis placent ...
Tomek
 
Posty: 427
Dołączył(a): 07 cze 2010, 20:59
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: HMMWV M 998 z filmu Generation Kill

Postprzez tomcat28 » 13 lis 2010, 09:45

Witam, model bardzo fajny, wykonany starannie :git: dużo bambetli, ale...
Właśnie, moim skromnym zdaniem powinieneś troszkę "popsuć " model jakimś washem, wówczas powierzchnia nie byłaby jednolita i model nabrałby trochę życia, tylny lewy odblask aż się prosi żeby go maznąć na czerwono, no i maska, przednia atrapa w M998 jest zespolona z maską, więc można by troszeczkę szpachli i będzie ok, ale to tylko żeby się na siłę przyczepić. Ale to drobiazgi które nie mają większego wpływu na ogólny odbiór.
Bardzo fajny model :piwo:
Pozdrawiam, Tomek
tomcat28
 
Posty: 290
Dołączył(a): 30 paź 2010, 22:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: HMMWV M 998 z filmu Generation Kill

Postprzez Tomek » 13 lis 2010, 10:20

Witaj
Dzięki za opinię.Pewnie masz rację, może do niego jeszcze kiedyś wrócę. Właściwie, to świateł z tyłu w ogóle nie powinno być widać. W filmie Humvee's kompanii rozpoznawczych miały zdemontowane praktycznie całe zbędne oświetlenie, a światła z tyłu były czymś zamalowane.Model jak model, nigdy nie będzie idealny, w każdym coś znajdziemy. Cóż, u mnie to jeszcze nie ten poziom, i pewnie długo nie będzie.Ale cieszę się, że chociaż trochę sie podoba.
Aliena nobis, nostra plus aliis placent ...
Tomek
 
Posty: 427
Dołączył(a): 07 cze 2010, 20:59
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: HMMWV M 998 z filmu Generation Kill

Postprzez kubisz » 13 lis 2010, 10:54

Mnie się też ten model podoba, chociaż na pewno wash by mu pomógł. Tomek - dobrze, że wróciłeś i przypominasz swoje poprzednie modele, wrzuć jeszcze kilka zaległych galerii :git:


Tomek napisał(a):Humvee's kompanii rozpoznawczych miały zdemontowane praktycznie całe zbędne oświetlenie, a światła z tyłu były czymś zamalowane

A najczęściej zaklejone taśmą. Przyklej tam kawałeczek papieru, pomaluj na jakiś sraczkowato-tabaczkowy kolor i będzie git ;)

Tomek napisał(a):Model posiada dwa papiery toaletowe oraz przenośny "prywatny" kibelek.

Full wypas :twisted:
Avatar użytkownika
kubisz
Moderator
 
Posty: 9709
Dołączył(a): 30 maja 2010, 20:50
Lokalizacja: Będzin

Re: HMMWV M 998 z filmu Generation Kill

Postprzez Peter 1410 » 13 lis 2010, 13:25

Ten humvee to jeden z moich ulubionych Twoich pojazdów (Dumvee,izraelski z wyrzutnią Tow piękne pojazdy :git: :git: :git: ) Proszę o galerię humvee IDF z wyrzutnią TOW.Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Peter 1410
 
Posty: 834
Dołączył(a): 31 maja 2010, 06:43
Lokalizacja: Świecie

Re: HMMWV M 998 z filmu Generation Kill

Postprzez kubisz » 13 lis 2010, 13:28

Aha, Tomek - koniecznie zainwestuj w tło do zdjęć. Wystarczy arkusz brystolu za 2 zł. Ba ta kolorowa tekturka, to... no wiesz... nie bardzo :?
Avatar użytkownika
kubisz
Moderator
 
Posty: 9709
Dołączył(a): 30 maja 2010, 20:50
Lokalizacja: Będzin

Re: HMMWV M 998 z filmu Generation Kill

Postprzez Tomek » 13 lis 2010, 14:15

Dzięki Peter. Nie przesadzajmy...Galerii Oreva nie będę zamieszczał, ponieważ ten model, niestety, już nie istnieje w mojej kolekcji - siła wyższa...Ale będzie drugi, mam nadzieję, że uda mi się go lepiej zrobić.
Kubo - wiem, wiem...To są dosyć stare fotki, od pewnego czasu już dysponuję niebieskim kartonem (zdobyłem go na jakimś uczniu szkoły, gdzie uczy moja żona, wychodząc z założenia, że ze względu na kolor już mu się nie przyda.Niestety, nie obyło sie bez przemocy, płaczu i gwałtownych protestów.Trudno, w przyrodzie wygrywa silniejszy. Jeszcze sobie kupi, tym bardziej, że uczęszczał dopiero do I klasy, ma czas...).
Aliena nobis, nostra plus aliis placent ...
Tomek
 
Posty: 427
Dołączył(a): 07 cze 2010, 20:59
Lokalizacja: Sosnowiec


Powrót do Galeria

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości