Polski M1025 ISAF - 1:72

Moderator: BaldPuma

Re: Polski M1025 ISAF - 1:72

Postprzez kubisz » 26 gru 2010, 21:06

Miałem na myśli to, że to jest właz z obrotnicy do M1114. Dlatego tego co napisałem:
kubisz napisał(a):Co do takiej konfiguracji wieży to raczej możesz być spokojny - przeróżne obrotnice się na polskich Humvee trafiały.

nie jestem już taki pewny :jezyk:
Avatar użytkownika
kubisz
Moderator
 
Posty: 10624
Dołączył(a): 30 maja 2010, 21:50
Lokalizacja: Będzin

Re: Polski M1025 ISAF - 1:72

Postprzez Zderzak » 26 gru 2010, 22:11

Wieża jak najbardziej poprawna. Bywały też i takie kombinacje. Wygląda fajnie :piwo:
Avatar użytkownika
Zderzak
Administrator
 
Posty: 3177
Dołączył(a): 30 maja 2010, 12:05
Lokalizacja: Sulęcin/Poznań

Re: Polski M1025 ISAF - 1:72

Postprzez Skinn3r » 26 gru 2010, 22:44

Jeśli Zderzak rzecze iż takie kombinacje bywały, moje sumienie jest spokojniejsze :mrgreen:
Avatar użytkownika
Skinn3r
 
Posty: 347
Dołączył(a): 01 cze 2010, 12:12
Lokalizacja: Toruń

Re: Polski M1025 ISAF - 1:72

Postprzez kubisz » 27 gru 2010, 09:52

A ja dalej nie jestem pewien, że dobrze zrobiłeś :? Wydaje mi się, że do standardowej obrotnicy z wersji M1025 przykleiłeś właz z obrotnicy z wersji M1114...

Pożyczę na chwilę zdjęcia z tego in-boxa:
Obrazek Obrazek
Skinn3r, na pierwszym zdjęciu masz obrotnicę z M1025 (z charakterystycznymi "trójkątnymi" wspornikami otwartego włazu z boku). Na drugim jest obrotnica z M1114, bez wsporników, no i właz identyczny jak w Twoim modelu.

W przypadku obrotnicy z M1025 właz ma zawiasy od strony tych wsporników i otwiera się na bok. Ze względu na dopancerzenie GPK niemożliwe jest takie otwieranie włazu. Na sporej ilości zdjęć takich polskich Humvee właz jest otwarty do tyłu i jest to niewątpliwie właz z M1025:
Obrazek
Porównaj podział na dwie części w tym włazie i w tym z Twojego modelu.

Na sporej ilości zdjęć włazu nie widać w ogóle, widać za to strzelca we wieży. Znaczyłoby to chyba, że właz bywał demontowany.

Pytanie brzmi: w jaki sposób właz oryginalnie zamontowany z boku jest otwierany do tyłu :?:



Jeszcze jedno: na zdjęciach z walkaroundu w tym temacie widać, że te wsporniki otwartego włazu są ucięte (najlepiej widać to na pierwszym i ostatnim zdjęciu). Może te wsporniki przeszkadzały jakoś w montażu GPK?



Powiem szczerze, że przeglądnąłem zdjęcia polskich Humvee z ISAFu i nie znalazłem na nich przypadku takiego, jak u Ciebie - tzn. obrotnica z M1025 z wspornikami włazu z boku, posiadająca zamontowany GPK. Nie mówiąc już o wspomnianym włazie z M1114.


Zderzak - zerknij na swoje zdjęcia i napisz co myślisz.
Avatar użytkownika
kubisz
Moderator
 
Posty: 10624
Dołączył(a): 30 maja 2010, 21:50
Lokalizacja: Będzin

Re: Polski M1025 ISAF - 1:72

Postprzez Skinn3r » 27 gru 2010, 12:58

Gdybym tylko znalazł to zdjęcie... GPK na obrotnicy od M1025 razem ze wspornikami. Co do włazu to możliwe, że to nie ten, gdyż na tym zdjęciu strzelec zasłaniał większość włazu ale po przemyśleniu stwierdziłem, że dziwną rzeczą byłoby zamontowanie włazu od M1025 z tyłu skoro były montowane na boku. Łatwiej przecież w rzeczywistości byłoby przerobić obrotnice i zamieścić zawias z tyłu niż przerabiać zawias na włazie. Może źle myślę, ale tak mi się wydaje. Ale zobaczymy co Zderzak powie :) Może jednak wyprostujecie mój tok myślenia.
Avatar użytkownika
Skinn3r
 
Posty: 347
Dołączył(a): 01 cze 2010, 12:12
Lokalizacja: Toruń

Re: Polski M1025 ISAF - 1:72

Postprzez kubisz » 27 gru 2010, 13:01

No fajnie by było, jakbyś poszukał zdjęcia :piwo:

Włazy na wielu zdjęciach ewidentnie są z tyłu i ewidentnie są to włazy z M1025. Może były jakoś przerabiane, żeby mogły się tak otwierać...
Avatar użytkownika
kubisz
Moderator
 
Posty: 10624
Dołączył(a): 30 maja 2010, 21:50
Lokalizacja: Będzin

Re: Polski M1025 ISAF - 1:72

Postprzez Zderzak » 27 gru 2010, 13:07

A tu Zderzak nic nie powie, mogę jedynie coś napisać :D

Z tego co pamiętam, w temacie głównym projektu na MW prowadziłem dyskusję na ten temat. Jeśli potrzeba jeszcze jakiś wyjaśnień, to chętnie posłużę pomocą. Na razie przytoczę swoje słowa:

Zderzak napisał(a):Jako że lubię robić zamieszanie :haha: to mam kolejny dylemat. Tak przy okazji to chyba nie bd szlifował napisu AM General, bo widocznie albo mamy tak stare Humvee, albo nie wiem co.
Ale z innej beczki. Przeglądając to co mam od kubisza moją uwagę przykuł właz. Wydaje mi się, że jest to zwykły właz przespawany na tył obrotnicy. Wnioskuję po linii, gdzie pokrywa się składa, oraz długim prostym odcinku po lewej stronie (pozostałość po poprzednim mocowaniu :?: ). Ponadto wystaje ona dość wysoko :cool:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Tutaj założę się o 3 Humvee od Tamiyi, że mam rację:
Obrazek
Jeszcze jeden wariant. Nawet został stelaż...
Obrazek
Dla porównania:
Obrazek
Zdjęcie bodek66
Obrazek

Tak więc chyba nie ma potrzeby kupowania Legenda, bo wydaje mi się, że jakbym nie zrobił obrotnicy, to i tak bd dobrze. Czyli wybieram scratch :piwo: No chyba, że ktoś mi wytłumaczy i wyprowadzi z błędu :twisted:



Pamiętaj tylko, aby czasem nie dawać włazu od M1114. Obrotnica od M1025, trójkąt pod KM od tego samego modelu i klapa obrotnicy tak samo.
Avatar użytkownika
Zderzak
Administrator
 
Posty: 3177
Dołączył(a): 30 maja 2010, 12:05
Lokalizacja: Sulęcin/Poznań

Re: Polski M1025 ISAF - 1:72

Postprzez kubisz » 27 gru 2010, 13:16

Na tym zdjęciu, gdzie widać wsporniki pod właz, to nie jest GPK. To raczej jakieś improwizowane opancerzenie.


Konrad, wcześniej napisałeś:
Zderzak napisał(a):Wieża jak najbardziej poprawna. Bywały też i takie kombinacje. Wygląda fajnie :piwo:

dlatego napisałem, że coś jest jednak nie tak - mianowicie właz z M1114 w obrotnicy z M1025.


Skinn3r - wymień właz na taki z M1025 i będzie jako-tako grało, chociaż dalej twierdzę, że nie powinno być bocznych wsporników w obrotnicy z zamontowanym GPK.
Avatar użytkownika
kubisz
Moderator
 
Posty: 10624
Dołączył(a): 30 maja 2010, 21:50
Lokalizacja: Będzin

Re: Polski M1025 ISAF - 1:72

Postprzez Zderzak » 27 gru 2010, 14:01

Osłony wieży GPK zajmują trochę miejsca po bokach, stąd powinny zasłonić kawałek dodatkowego stelaża od podstawowej obrotnicy. Pytanie, czy Polacy sami nie odcinali tych bocznych elementów razem z operacją przenoszenia włazu na tył.

W swoich zbiorach znalazłem kilka zdjęć, gdzie coś odstaje na bok, nie mniej jednak idealnego, dokładnie pokazującego obrotnicę zdjęcia nie posiadam. Nie mniej jednak, takiej opcji przy budowie modelu nie można wykluczać. Czemu niby, skoro jest taka obrotnica z innymi osłonami, nie miałaby być taka sama, tylko, że Polacy dodali sobie samemu osłony GPK? Przypuszczałbym, że takie rozwiązania mogły występować we wcześniejszych fazach operacji w Iraku i Afganistanie, zwłaszcza w tym pierwszym. Później stopniowo otrzymywaliśmy coraz lepszy, fabrycznie mocno opancerzony sprzęt.

Poniżej te zdjęcia, które wzbudziły moje zainteresowanie:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Zderzak
Administrator
 
Posty: 3177
Dołączył(a): 30 maja 2010, 12:05
Lokalizacja: Sulęcin/Poznań

Re: Polski M1025 ISAF - 1:72

Postprzez kubisz » 27 gru 2010, 14:08

No tu są niewątpliwie stare obrotnice z GPK. Skinn3r, prosta sprawa - wymieniasz właz i funguje :gut:
Avatar użytkownika
kubisz
Moderator
 
Posty: 10624
Dołączył(a): 30 maja 2010, 21:50
Lokalizacja: Będzin

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość